maanantai 27. syyskuuta 2010

Palvelu pelaa välillä huonommin, välillä paremmin ja välillä jopa liikaakin :)

Heippa!

Mitäpä sanoisitte, jos ette saiskaan sitä, mitä kovan pohdinnan jälkeen haluaisitte? Olisitte miettineet, pähkäilleet ja ottaneet huomioon mielestänne kaiken mahdollisen aina aukioloajoista listoilla kerrottuun tarjontaan saakka... Tällöin yleensä luulisi, ettei mikään muutu, mutta ehkä se onkin yleistä harhaluuloa, ja kaikki juuri sen vuoksi muuttuukin ;).

Täällä on mahdollista tilata kotiin ruokaa ja juomaa ihan passeliin hintaan. Toimitusmaksu kotiovelle on vain 12RM + tietysti tilauksen hinta. Palveluperiaate on yksinkertainen: alueella on joitakin ravintoloita, jotka ovat mukana Room Service -palvelussa. Tämä palvelu toimii siten, että kun ravintola on valittu, haluttu tilaus tehdään internetissä tai puhelimitse suoraan Room Serviceen, joka sitten siis toimittaa tilauksen kotiovelle. Olemme käyttäneet tätä palvelua kaksi kertaa. Ruuissa ei ole ollut valittamista. Huvittavaa molemmilla kerroilla on ollut se, että meidän on täytynyt vaihtaa tilauksemme toiseen ravintolaan. Ensimmäisellä kerralla valitsemamme ravintola ei ollut sittenkään auki, vaikka tarkistimme sen sekä netistä että esitevihkosta ja vaikka tilauksen pystyi silti tekemään, ja toisella kerralla valitsemamme ravintola ei voinut valmistaa pizzoja, vaikka netissä ne olivat listalla ja saimme (jälleen) tilauksenkin tehtyä. Missään vaiheessa - ainakaan netin kautta tilattaessa - mikään ei ilmoita, ettei tilausta voi tehdä ko. ravintolaan tai että valittua ruokaa ei ole saatavilla. Ymmärrän toki, ettei reaaliaikainen tieto välttämättä ole aina mahdollinen - voihan esimerkiksi internetyhteys pätkäistä tai joku unohtaa päivittää tietoja. No joo, eihän tämäkään maailman vakavinta taas ole, näitä hauskoja sattumia vain! Pitää edelleen hyväksyä, että "can not, mam / sir" :). Kummallakin kerralla olemme ruuat kuitenkin lopulta saaneet, ja hyviähän ne ovat olleet!

Emme ole vielä myöskään kunnolla tottuneet paikalliseen tapaan, että illallinen syödään meikäläisittäin katsottuna verrattain myöhään. Moni ravintola sulkee iltapäivisin ovensa noin kolmen aikaan ja avaa ne uudestaan aikaisintaan iltakuudelta. Kun viiden aikoihin vatsa jo kovin kurisee, mietimme usein, onkohan se tai se paikka jo auki. Pakko toki muistuttaa, että aina on ravintoloita, jotka eivät iltapäivätaukoa pidä, joten oma vikahan se on, jos pyrkii sellaiseen paikkaan, joka on vielä kiinni :).

Kuluneen viikonlopun aikana kävimme viimein syömässä yhdessä ravintolassa, jonne olimme aikoneet mennä jo pitkään. Emme löytäneet aukioloaikoja mistään, joten päätimme koettaa onneamme ja mennä katsomaan, mikä meininki siellä on. Ravintoloitsija istui pöydän ääressä (ravintola oli muuten tyhjä) joidenkin papereiden kanssa ja toivotti meidät tervetulleiksi. Takaosan pöydät olivat vielä siistimättä, sillä ravintolassa oli ollut yksityistilaisuus. Jäimme etuosaan, koska samapa se, missä istuisimme :). Saimme listat, valitsimme juomamme ja ruokamme, mutta arvaattekin jo varmasti, ettemme voineet valita niitä, joita olisimme halunneet :D. Meille ehdotettiin jotain muuta vaihtoehtoa - lähes samaa, mutta kuitenkin eriä (same same but different :D). Ei se haitannut: ruoka oli fantastista, loistavaa ja todella hyvää! En tiedä, olivatko yksityistilaisuuteen osallistuneet tyhjentäneet raskaalla kädellä valikoimia (en nimittäin saanut myöskään yhtä juomaa) ja oliko ravintolan tarkoitus olla oikeasti vielä meidän saapuessamme edes auki, mutta vaihtoehtojen tarjoamisen tai palvelualttiuden puutteesta ei kyseistä ravintolaa voi silti syyttää. Päinvastoin! P halusi jälkiruoaksi jäätelöä. Sitäkään ei ollut (ei ilmeisesti edes listoilla), mutta sitä käytiin P:lle erikseen ostamassa vesisateesta huolimatta :). Meille jäi hyvä mieli ja erittäin hyvä maku suuhun! Aiomme varmasti mennä uudestaan :).

Tähän loppuun on pakko kertoa vielä pari palvelutapahtumaa :). T kertoi edellisessä tekstissään, että olemme lopultakin saaneet luottokorttimme! Moni kauppakeikka on helpottunut, koska ei aina tarvitse miettiä, onko käteistä vai ei. Olemme myös vinguttaneet Visaa ihan kiitettävään tahtiin :). Vaikka meillä ei olekaan vielä niitä malesialaisia henkilökortteja, joista kerroin jokin aika sitten, saimme pääsylippumme akvaarioon edullisemmin, kun maksoimme ne paikallisella luottokortilla. Kassa kysyi minulta, onko meillä henkilökortteja. Sanoin, ettei vielä, ja annoin maksukorttini. Kassa vilkaisi sitä ja sanoi, että sinulla kuitenkin on paikallinen luottokortti, paineli muutamia nappuloita ja antoi lippumme halvemmalla hinnalla :). Kiitos!

Miksi sitten palvelu pelaa joskus liikaakin? Täällä on käytäntönä kuulemma ihan turvallisuussyistä soittaa luottokortin haltijalle lähes joka kerta, kun korttia on käytetty. Puhelin on soinut jo useamman kerran - erityisesti T:llä. Minulla ei!? Joko se on niin, että minä ostelen yleensäkin enemmän ja ostelen epäilyttävissä paikoissa, tai sitten T on sopinut pankin kanssa, että vaimon ostoksista on aina ilmoitettava hänelle :). Ei sitten osteta yllärilahjojakaan, koska mikä ylläri se nyt enää on, jos saa tiedon etukäteen :D. Vitsi vitsi :D.

Näihin palvelutunnelmiin!

-E


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti